I Follow...

Wednesday, June 11, 2014

Cuti kami di Langkawi... (coretan buat abah....)

Assalamualaikum.  Tergerak hati untuk menulis hari ni.  Sebuah coretan untuk abah konon... huhu... (Rasa rindu nak cerita ceriti ngan abah...) :-(

Abah, 
Kita dah ada menantu.  Kalau dulu, kita pergi jalan-jalan, kita berenam jer.  Tapi sekarang dah bertujuh.  Sedih juga rasanya sebab abah tidak dapat bersama.  Tentu abah gembira melihat anak-anak telah meningkat dewasa... Betapa 'sihatnya' badan Faiz, Amik pulak kurus sekeping, Solihah.. hmmm ramai yang ingatkan dia masih di sekolah rendah.  Umi boleh bayangkan senyuman lebar abah...hmmm..tak apalah segalanya telah ditentukan.  Abah.., sekarang budak-budak tu ada abi... boleh juga menumpang kasih.  Senang juga hati umi bila lihat anak-anak terhibur dan gembira.  Syukur kepada Allah, abi seorang ayah yang baik juga untuk mereka...  Lebih-lebih lagi Solihah... ada-ada sajer permintaannya dan abi selalu sedia memenuhi.  Umi dapat rasakan Solihah sangat rindukan abah... Selalu dia mencari-cari persamaan antara abah dan abi.  Umi faham, sebenarnya dia cuba untuk mencari abah pada abi... Abah jangan bimbang, abi tu bagus orangnya.  Insha Allah umi dan anak-anak cuba menjalani kehidupan ini dengan sebaik mungkin.  Satu hari nanti kami juga pasti menurut jejak abah... Doa umi agar kita semua diberkati dan mendapat redho Allah sentiasa. Amin...

Abah,
Baru-baru ni selepas majlis resepsi Wani di rumah Fazryn (pada 31 Mei yang lalu) di Selama kami semua bercuti di Langkawi.  Uda, Kak Uda dan Syakirin pon ikut sekali.  Seronok budak-budak tu mandi kolam, naik bot (island hopping), pegi underwater world dan shopping sikit-sikit.  Hahaha... rabak juga poket abi... :-)  Thank u abi..! Itu pun Solihah agak kecewa kerana tidak berpeluang untuk menaiki kereta kabel sebab hujan ketika tu.  Memang advanture juga percutian kali ini sebab dalam cuaca hujan kami naik bot untuk island hopping tu, habis basah kuyup.  Rasa gerun juga bila di lambung ombak di tengah laut tu.  Tapi alhamdulillah semuanya selamat dan rasa gembira.

Duhai abah... bohonglah jika dikatakan kami semua tidak rindukan abah.  Kami sentiasa ingat dan hadiahkan al-Fatihah untuk abah.  Moga abah dihimpunkan bersama orang-orang yang beriman dan beramal soleh.  Amin...

Sesungguhnya abah, banyak lagi yang umi nak cerita pada abah... tapi lain kali jer la... sebab kalau umi cerita panjang-panjang umi rasa nak nangis... huhu..

Ini gambar kitaorang masa cuti di Langkawi hari tu... (Terima kasih Allah kerana memberikan aku kesempatan ini bersama mereka-mereka yang ku kasih...)


Mom and the girls... (puteri-puteri kesayangan ku...)

Masing-masing basah kuyup kena hujan... hehe..

Kena jalan naik bukit turun bukit untuk ke Tasik Dayang Bunting..



Terbaekkk.... :-)

Makam Mahsuri

Underwater World

@ Laksa Ikan Sekoq..

No comments:

Post a Comment