I Follow...

Thursday, August 4, 2011

Ya Allah, satukan hati-hati kami…

Ya Allah...
Satukan hati-hati kami...Limpahkan taufik dan hidayahMu agar kami sentiasa patuh dan taat kepadaMu. Kekalkan kemesraan antara hati-hati kami akan jalannya. Penuhkan hati kami dengan cahaya rabbaniMu yang tidak kunjung malap. Lapangkan hati-hati kami dengan limpahan iman, keyakinan dan keindahan tawakkal kepadaMu. Hidup suburkan hati-hati kami dengan ma'rifat tentangMu. Lembut dan lunakkan hati-hati kami agar sentiasa berkasih sayang keranaMu...

Ya Allah…
Damaikanlah pertengkaran, pertelingkahan di antara kami.  Pertautkan hati kami, dan tunjukkan kepada kami jalan-jalan keselamatan dan jalan-jalan yang Kau redhoi.   Ya Allah... Selamatkan kami dari kegelapan kepada cahaya, dari kedukaan kepada bahagia, dari kesempitan kepada keluasan dan kesenangan... Dekatkan hati-hati kami kepadaMu... Ya Allah... Jauhkan kami dari kejelekan, kemaksiatan, kejahilan dan kekejian baik yang nyata mahupun yang tersembunyi.

Ya Allah... tutupilah aib kami dan tingkatkanlah darjat kami... Berkatilah Ya Allah pendengaran kami, penglihatan kami, hati kami, suami/isteri kami, saudara-saudara kami, keturunan kami dan ampunilah kami. Sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong.
 
Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim... perkenankanlah permintaan ini.  Amin, Amin, Amin...

 Keluarga Bahagia... :-)





No comments:

Post a Comment