I Follow...

Wednesday, July 18, 2012

Haruskah aku..?

Sejak dua tiga hari yang lepas aku sering terasa bergerak-gerak di mata kiriku.  Orang tua-tua dahulu kata kalau mata kiri terasa bergerak-gerak, maksudnya kita akan menangis.  Percaya tak?  Tak lah percaya sangat... Tapi this time kebetulan agaknya.  Dari petang tadi hingga saat aku menulis ni, airmataku tidak henti-henti mengalir.. 

Pilu benar rasa hati ini.. pedihnya bagaikan tidak daya ditanggung lagi.. Ahh...Beginilah hidupku sejak akhir-akhir  ini.  Kadangkala aku kuat, kadangkala aku lemah tak bermaya.  Di saat-saat begini aku terkapai-kapai mencari dahan untuk berpaut, mencari pohon untuk berteduh... Bukan menafikan adanya Tuhan, tempat memohon dan mengadu...Allah Maha Mendengar... Namun ku masih dambakan suara mu  untuk mengatakan "Everything will be fine..Things gonna be ok..".  Aku perlukan genggaman erat tangan mu bagi menyakinkan aku bahwa aku mampu menjalani onak dan duri kehidupan ini... Ku seru nama mu... namun kau kian jauh.. Ku kejar bayang mu namun kau kian hilang dari pandangan... Haruskah terus ku tangisi...?





No comments:

Post a Comment