I Follow...

Friday, February 25, 2011

Allah Engkau Dekat, Penuh Kasih Sayang..(VII)

Coretan hari ini khas ku tujukan kepada teman2 dan pembaca budiman yang telah sudi mendoakan dan memberi sokongan serta semangat kepada hubby dan kami sekeluarga.  Sunah Muhamad, hani, jah, indahhouse, cikgu su, mia, mila, maziela, eda, miera dan ramai lagi... Doa anda semua sangat2 ku hargai.  Moga Allah sentiasa memberkati kita semua... Amin..

Semalam dah buat scan yang entah ke berapa kalinya... Tapi kali ni scan di bahagian kepala pula.  Doktor nak pastikan apakah sel2 cancer tu telah merebak ke kepala.   Walau seribu kali ku katakan janganlah ianya terjadi namun yang pasti aku kena akur pada keputusan yang akan keluar pada 28hb nanti.  Tak per la, walau apa pun aku kan tetap tabah menghadapinya, lebih2 lagi untuk dia....ye, untuk dia... Dah banyak nikmat Allah yang kami kecapi selama ni... Sedikit ujiannya tak kan mematahkan semangat kami.  Hubby begitu 'cool' dan kuat.  Amat jarang ku mendengar dia mengeluh... Aku jer kadang2 tak dapat menahan sebak.  Waktu2 begitu Solihah selalu tenangkan ku... "Ummi, janganlah sedih... Allah kan ada, kita doa pada Allah"... Lagi aku sedih bila dia cakap mcm tu... huhu..  Tapi memang betul kata dia kan?  ALLAH KAN ADA....  "When Allah is your friend, who is your enemy?..." - Mukmin profesional.

Princess Solihah... :-)
Bilik Scan di PPUM

6 comments:

  1. Salam kak,

    Saya bukan nak promote barang ke apa ke.Niat saya ikhlas nak membantu akak dengan memberi cadangan. Saya nak cadangkan akak produk SNE. Saya bukan penjual SNE ni kak tapi saya dan rakan-rakan memang ada cuba.One of my fren excident, takble berjalan, kaki hancur.Alhamdulillah lepas makan SNE, dia da boleh berjalan sket2 semula. Akak ble tanya kat doktor, ble tak makan SNE ni since doctor pun approve SNE ni sebagai supplement kepada patient.

    Kita hanya mampu berikhtiar, tapi apa pun kita kembali semula kepada ketentuan Allah.
    Insya-Allah.
    Tidaklah menjanjikan sebarang kebaikan tapi sebagai alternatif.Kesembuhan semua di tangan Allah.kita hanya mampu berusaha. akak ble ke testimonisne.blogspot.com untuk tengok beberapa pesakit yang dengan izin Allah dapat pulih atau setidak-tidaknya meringan beban sakit dengan SNE ini. Ada yang sakit jantung,strok, leukimia dan macam2 lagi. Akak cubalah..

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum akak....sedih saye bile baca blog akak nie...kite berdoa bnyk2 kat Allah ye...dia maha mendengar....saye akan terus berdoa kepada Allah agar dipanjangkan usia suami akak and selamatkanlah husband akak...insyaAllah

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum..
    kak, hanya singgah untuk menumpang memberi kekuatan dan doa. semoga akak satu keluarga kuat dan tabah mengharungi dugaan dari-Nya. saya InsyaAllah akan sentiasa doakan untuk akak sekeluarga.. semoga terus menjadi isteri yang solehah dan berbakti untuk hubby.. :)

    ReplyDelete
  4. assalamualiakum...
    Allah tak uji di luar kemampuan hamba-Nya.. Mudah2an Allah beri pada puan kesabaran dan kekuatan.

    ReplyDelete
  5. Sama2 kak...akak kena kuat...xboleh lemah..apa pon yang terjadi itu adalah ketentuan Allah..biasenya orang sakit ni akan lebih tertekan & banyak ragam...suami@isteri & anak2 lah penguat semangat diorang..sy satu keluarga da melalui berbagai cabaran...mak pon pernah 50-50 akibat bleeding..ngeri bile teringat balik...huhuhuh

    ReplyDelete
  6. sabar ye akak..stiap prkara ade hkmah nye..mgkin ari ni akk nmpak derita aje,mgkin 1 ari t hati akan trang n Allah bg akak sdar akan hikmah d sblik sume ni..moga akk dpat hdapi ngn tenang..jgn tnjuk akk lemah coz ur hbby prlukan smngat akk...

    ReplyDelete