I Follow...

Sunday, March 27, 2011

Nasi Arab Mak Long - Untuk Geng Surau An-Nur, Puncak Ara

"Malam esok imam dan jamaah dari surau An Nur, Puncak Ara nak datang... umi masak yer?"... Adeh, lemah lulut aku dengar hubby cakap mcm tu... "Masak nasi biryani leh?", sambungnya lagi?... Mak ai... besor hajat dia nih..!!!.  "Jumaat kejer la, letih... lgpun mana sempat...", bantah ku.  Hubby diam seketika, kemudian dengan tersengih kata "tak per, ummi ckp jer nak buat aper, nanti abah tolong..."  Aku diam jer, tapi dalam hati kata, "Iyolah... tak kan la aku nak suruh dia buat kejer... dia dah la tak brapa sihat... huhu..."  Bila tengok aku diam jer, akhirnya dia kata, "oklah, kalau cam tu kita order kat Restoran Syed jer la..."  Untuk seketika bersorak gembira la jugak aku..., tapi bila pikir2 balik, kesian pulak aku tengok dia bersungguh2 sangat nak aku masak kat geng surau nyer tu...  Lastnyer, aku mengalah... "k lah, ummi masak arr... "  Hubby senyum sampai ke telinga...  Isy .. biar betul aku nih?  Boleh ke?... Nanti la.. tepon Mak Long nak tanya camner nak buat Nasi Arab...adehhhhhhhhhhh...

Jom layan Nasik Arab aku... ta daaaaaa... Nasib baik Wani balik petang Jumaat tu.  Lagipun bila aku balik hubby dah siap potong bawang dan bahan2 yang nak masak.  (Memang hubby beria2 nak sambut kawan2nyer tu... ) Tapi apa2 pun aku rasa letih giler...  Dan tah kenapa malam tu aku sakit perut lak.  Hari Sabtu seharian aku tidur jer... Wani yang masak untuk tengahari dan kemas rumah.  Thank you yang...oops... Shiha dan Fahmi pun tolong gak... Tq anak2 ku....

Nasi Arab resepi Mak Long... Tq Mak Long...

Oleh kerana masa yang terhad so ini jer la yer...

Dalca
Betik dan pisang sbg pencuci mulut

Stop, stop!!! hahaha.. pe hal la pakcik ni agaknyer...


Lebih kurang 16 orang jemaah yang hadir

Ashraf the Bangla Man pun ader.. :-)

Makan2 jangan malu2...

Kepada geng Surau An-Nur, ku ucapkan terima kasih kerana sudi ke rumah kami... dan minta maaf banyak2 sebab tak daya untuk menyediakan yang hebat2 kat korang.... huhu..

P/s:  ader ke yang nak resepi nasi tu?... hehe...

1 comment:

  1. Bagi la kak resepinya...
    Suka su nengok n baca n3 ni.

    ReplyDelete