I Follow...

Wednesday, July 13, 2011

Siasat dulu kalau nak tuduh pun....

Baru sat2 ni baca entry Mat Gebu 'Siasat dulu kalau nak tuduh pun...'.  Aku setuju sesetuju setujunyer dengan statement Mat Gebu ni.  Walaupun kisah aku dengan kisah Mat Gebu ni bukanlah serupa, tapi ianya mengingatkan aku tentang satu mesej yang aku dapat di FB beberapa bulan yang lalu.  Mesej tu dari seorang isteri yang marah2 giler kat aku.  Dia ingat aku nak rampas suami dia... wakakaka... aku tak penah jumpa atau bercakap pun dengan suami nyer tu... Seingat aku suami dia tu aku kenal masa dia masih bujang dulu, tah dah 4, 5 tahun yang lalu...  Kenal pun di alam maya la... Ada la dua tiga kali tanya kabar dan cerita pasal kerja dia...  Lagipun mamat ni kat Sarawak.. Tup2 early this year dia hantar mesej, tanya kabar dan beritahu yang dia dah kawin.  Okla, aku kata alhamdullah la kan... tak sangka pulak bini dia ni nak melenting... Aku faham isteri mana la tak sayangkan suaminya.  Tapi tok sah la dok melenting tanpa usul periksa.  Apa2 pun check la dulu.  Ini tidak, terus jer marah2kan orang, kata orang nak ambik suami dia... Apa, dia ingat laki dia bagus sangat?  Sakit hati aku dengan kata2nyer.  Alahai, bukan nak cakap besor la kan, laki dia tu sooo not my taste la.. hehe... lagipun masih muda belia laki dia tu... ! Tak hengin aku...!!!! Oleh kerana sakit hati, tak pasal2 aku doakan suaminyer betul2 dirampas orang...baru padan muka dia...!!!! huhu... (jahatnyer aku nih...)  Tapi yang bagusnyer aku langsung tak balas mesej pompuan tu... Malas nak layan.  Terus jer buang suami dia dari my friends list.  Abis citer.... 

Moral of the story:

1.  Ingatan kat para suami, anda semua dalam perhatian isteri...!!! password korang senang2 jer isteri korang leh dapat... hahaha... hati2 para suami sumer...!!!  (Yang... i tau password u...)  hahahaha.....

2.  Ingatan untuk para isteri dan diri aku sendiri,  jangan cepat sangat melenting... Periksa dulu, dapatkan bukti yang cukup, baru SERANGGGGGGGGGG..... hehe... 

3.  Secara jujur dan ikhlas aku mengingatkan kepada semua dan lebih2 lagi diri aku sendiri agar tidak menyimpang dari landasan yang sepatutnya dalam melayari dunia cyber ni...dunia tanpa sempadan....

lawa benor kewww...? hahahah....

1 comment:

  1. Dia tengok kak lawa tue yang dia tergugat..hihi~ wat xtau ja..

    ReplyDelete