I Follow...

Monday, October 17, 2011

Dia bukan Rahman, Rahim atau Ramli...

Dia bukan Rahman, Rahim atau Ramli... Tapi dia adalah  R.D. Fernandez.  See the difference?  Hahahah... tak kan la ko tak leh beza kot.  Itu lah masalahnya bila mata hati dah kelabu... (Nasib baik aku sebut kelabu, kalau aku sebut hitam pekat?) baru padan muker ko...!!! (hehe.. emo pulak aku nih..)

Sekarang dengar nasihat aku ni elok2, baik2... masukkan dalam kepala otak ko tu... Tuhan bagi kita semua otak yang sama jer... tak ada yang bodoh dan tak ada yang pandai... cumanya Tuhan bagi kita kebijaksanaan yang berbeza.  (Aku lebih bijak sikit dari ko kot... hahahahah..) Ok.. serius, serius.... !!! Macam ni, pada pendapat aku lah, ko suker sangat kat dia bukan sebab dia tu istimewa sangat pon... (ko citer kat aku macam la dia tu superb bebenor...) Tapi sebab dia datang di waktu yang tepat iaitu di waktu ko tengah huru hara,  haru biru, tengah pening, tengah lemas... Di waktu seluruh semangat dan kekuatan ko dah kering kontang diperah.  Tiba2 dia datang bagaikan menghulur tali pada orang yang sedang tercunggap2 kelemasan.  Pada aku la kan, dia tu tak lebih dari hanyalah sekeping roti putih dicicah dengan segelas air kosong yang disuapkan kepada ko yang sedang kelaparan dan kehausan yang teramat sangat... Tentulah ko rasa sangat nyaman, enak dan sejuk jer tekak... Ko pun puji lah sedapnyer roti ni... enaknyer air ni.. padahal bukan aper pun roti putih ngan air kosong jer... Cuba masa ko dalam kekenyangan.. suapkan roti putih tawar ngan air kosong... mahu ko luahkan balik kan?  Hmmm... Ko jangan la kecik ati pulak bila aku kata macam ni... Aku bukan larang ko berbaik2 dengan dia.. cuma aku nak ko berhati2... Dia tu bukan sajer bukan satu bangsa dengan kita, agama pun lain jugak.. Aku tau la ko beria2 nak sahut seruan '1 Malaysia' tapi dalam hal2 macam ni ko hati2 lah. yer.. Jangan sampai ko hanyut... jangan sampai ko tersilap jalan... buruk padahnya nanti... Aku tau ko baik... dan aku rasa dia pun baik juga... cuma aku tak mahu ko gelap mata dan gelap hati... Selalulah minta petunjuk dari Allah... minta dijauhkan dari perkara2 yang dilarangNya dan ditunjukkan jalan yang benar... Saper lah kita ni kalau tidak dengan pimpinan Allah.  Allah temukan ko dengan dia pun mesti ada sebab dan ada hikmahnya.  Ko kata ko jumpa dia bagaikan satu  anugerah dan kurniaanNya tapi ko kena ingat juga setiap kurniaan pasti disertai dengan ujian.  Dia adalah ujian untuk ko kot.. ko handle la dengan sebaiknya... Yer la, mana nak tau tah2 satu hari nanti dia memeluk Islam?.. kan bagus tu.. (cewah... aku nk sedapkan ati ko la ni.. hehe..)  Aku doakan kebahagiaan ko... Aku tau ko tengah sedih, tengah sengsara sekarang ni.  Kalau dia boleh legakan kesengsaraan ko tu, aku pun gembira juga... cuma lagi sekali aku minta sangat ko hati2 lah... Nasihat aku lagi tiada yang kekal selamanya di dunia ini.  Oleh itu percayalah bahawa kesengsaraan ko juga tidak kekal selamanya.  InsyaAllah bahagia akan tiba nanti.  Ko sabar jer la yer... Kata pepatah melayu "Biduk berlalu, kiambang bertaub.." (saper agaknyer kiambang ko tuh?..) hahahahah...

Oklah.. sebelum ko marah aku, sebelum ko pelempang mulut aku yang celupar ni, aku mintak diri dulu la yer... Sekali lagi dan walau seribu kali pun.. aku tetap doakan agar ko temui kebahagiaan itu....  Terimalah salam sayang dari aku... (yang sentiasa ada bersama ko....)


Ko jgn ikut macam lirik lagu ni ok.... :-)

No comments:

Post a Comment