I Follow...

Thursday, July 26, 2012

Nak masak aper ek?

Aduhai.. belek-belek blog orang, punya la banyak resepi masakan.  Juadah berbuka puasa?  Jangan cerita la.. semuanya nampak sedapppp sangattttttt!!!!.  Rasa macam nak buat semuanya (walaupun aku ni tak pandai cum malas memasak..) Bila ku intai blog2 mereka ni, memang rajin betul la diaorang ni masak.  Kreatif pulak tu...  Bestnyer duduk serumah ngan korang. Bertuah suami dan anak-anak korang ek..

Aku ni pulak tengah fikir apa nak masak untuk hubby.  Bubur nasi tiap-tiap hari pun boring jugak dia.  Semalam langsung dia tak mahu makan bubur nasi, makan kuih jer... Entah, buntu juga otak aku memikirkannya... hmmm...

Namun demikian, hahahah... aku pun nak juga mempersembahkan beberapa juadah yang aku buat dan yang aku beli... kuang3... Layan jer la ekkk.. 

Dadih susu ni aku buat sendiri pada hari 1st puasa...
(resepi ehsan dari Ina - my colleage) - thnks Ina :-)
Ini pulak kari ayam yang juga hasil air tangan ku...
(masih dok atas dapor tu... hehe..)
Roti John.. dah tentu la beli kat pasar Ramadhan...
Salad untuk berbuka puasa pada hari ke-2 puasa (kalau tak silap la...)
di makan dengan nasi planta dan ayam golek yg aku beli di pasar Ramadhan 
Ini kuih kegemaran hubby.  Semalam dia hanya makan kuih2 ni jer....
 

No comments:

Post a Comment