I Follow...

Thursday, September 26, 2013

Ku cari dia...

Dalam kegelapan, dalam kesuraman, dalam kekalutan ku mencari dia.... Dia ku jadikan matlamat hidup ku, dia adalah sebab untuk ku meneruskan hidup, dia ku gantungkan harapan... pada dia ku cari sebuah kebahagiaan... dia, dia,. iyer..dia.... Tapi aku lupa... dia juga tidak punya apa-apa... dia jua seperti ku yang tidak punya apa-apa.... Pantas saja ku disakiti... enak saja ku dilukai...
  
"Makhluk adalah miskin tidak ada apa apa. Tujuan hidup sebenar ialah Laa ila haillallah, membuang semua perkara di hati kecuali Allah. Isteri yang mencari kebahagiaan dari suami akan tertekan kerana suami tidak ada apa apa cuma makhluk ALlah. Cari kebahagiaan dengan mengenal Allah dan mencari redha Allah"... -  Prof Dr Muhaya
  
"Ya Allah... terimalah aku, hambaMu yang lemah dan hina ini.  Jangan biarkan aku bergantung dan meminta selain dariMu.  Jangan izinkan hatiku dilukai.. Anugerahi aku kebahagiaan dalam mencariMu, rahmati aku sentiasa di bawah lindunganMu... Wahai Yang Maha Mendengar... dengarlah rayuanku... Wahai Yang Memperkenankan doa... kabulkan permintaanku... Aku juga ingin bahagia...."






No comments:

Post a Comment