I Follow...

Wednesday, September 21, 2011

Antara Abang Leh dan Aku...

Malam tadi Abg Leh datang bersama bakal isterinya... datang untuk menjemput kami ke majlis perkahwinannya pada 8 Oktober 2011 nanti. (Nak tahu cerita Abg Leh klik di sini) Untuk ke-2 kalinya aku bertemu dengan Abg Leh.  Kali ni Abg Leh lebih banyak bercakap.  Bermula dengan cerita2 dan bertanya kabar tentang kampung dan sanak saudara, kemudian membawa kepada cerita tentang Kak Pah (arwah isterinya).  Bila Abg Leh ceritakan keadaan Kak Pah sebelum dia pergi,  aku mula terasa sayu.  Cepat2 Abg Leh kata, "Sorry, i bukan nak kata aper, i cuma ceritakan pengalaman i...".  Iyer lah... tapi sedikit sebanyak pengalaman tu macam serupa jer... Hubby pulak sibuk tanya itu ini, (lepas tu dalam tawa rianya dia kata nak kira agak2 brapa lama lagi yang dia ada...) Aku buat2 tak dengar, alihkan pandangan pada tv.   Abg Leh kata kena banyak bersabar.  Bukan seratus kali ganda dari kesabaran biasa, tetapi seribu kali ganda!!! Tapi Abg Leh, Abg Leh lelaki, Abg Leh banyak duit dan berkedudukan tinggi, Abg Leh ada orang gaji, Abg Leh boleh sediakan apa saja keperluan Kak Pah... Aku? Aku perempuan, aku tak ada duit, aku tak ada orang gaji, aku tak mampu sediakan yang terbaik untuk hubby.... Aku adalah aku yang sangat lemah, kerdil dan tak berdaya.... mampukah aku untuk punya seribu kali ganda kesabaran seperti yang Abg Leh kata?...

Semoga bahagia selamanya... 

No comments:

Post a Comment