I Follow...

Monday, March 26, 2012

Happy Birthday to me... :-)



Another year older... and here I am still wonder...

I've lived through my life up till this time...
and I might say,
that things go as Allah planned...
 
Terima kasih Allah untuk usia yang telah Engkau berikan. Terima kasih  untuk rezeki yang Engkau kurniakan. Terima kasih juga untuk setiap cubaan dan ujian yang Engkau turunkan. Terima kasih untuk kesihatan yang Engkau anugerahkan.  Terima kasih untuk keluarga yang Engkau amanahkan. Terima kasih untuk setiap rahmat dan nikmat yang tak pernah putus Engkau berikan.  Sesungguhnya, terlalu banyak yang telah Engkau berikan…. Tetapi terlalu sedikit pengabdian dan kesyukuran ku terhadapMu...

Wahai Allah Yang Maha Pengasih...
Engkau tetap menerima walaupun selalu aku alpa dan lupa. Aku sering silap mentafsir makna kurniaan dan dugaanMu. Namun begitu, agungnya kasihMu….Engkau tetap melindungiku walaupun terkadang aku merunggut ketika saat lemahku tiba.  Terkadang pula aku  terbuai dengan kesedihan yang amat perit...Namun Ya Allah...tidak pernah ku nafikan hak Mu sebagai Khaliq!.

Ya Rahim....
Ampunkan aku ya Allah apabila aku sering merintih tentang nasibku.  HambaMu ini terlalu lemah, walaupun ujianMu hanyalah sedikit... Tiada lain tempat ku mengadu... kerana aku hanya ada Kamu... Adakalanya aku hilang sabar... Ada masanya keimanan ku goyah.  Ada ketika aku hilang arah dan ada masa aku tersilap langkah.  Namun dengan limpah kasih sayangMu, Engkau kembalikan aku... untuk terus bersujud kepada Mu... Terima kasih Allah.. Terima kasih Tuhan ku.... Aku ingin terus sujud kepada Mu....
 
Aku ingin lebih dekat kepadaMu.  Aku ingin lebih merinduiMu ya Rahim. Dalam usia sesenja ini aku ingin mengabdikan diri sekudusnya terhadapMu.  Dalam meniti sisa-sisa usia yang masih tersisa ini, tiada yang lebih ku inginkan selain dari ketenangan dalam redho Mu. Kurniai aku dengan kekusyukan dan kemanisan beribadah kepadaMu, kurniai aku dengan kerendahan hati, kayakan aku dengan kasih sayang dan keikhlasan yang abadi... Ya Muhaimin…Pimpinlah tanganku, tunjuki aku agar sentiasa berpijak di jalan kebenaran.  Wahai Yang Maha Perkasa... jadikan aku seorang anak, isteri, ibu dan muslimah yang solehah. Berikan aku kekuatan, kesabaran dan ketabahan dalam menjalankan setiap amanah yang telah Engkau amanahkan kepada ku.  Rezekikan aku dengan tangan yang sentiasa di atas (pemberi) bukan tangan yang berada di bawah (penerima)...
 
Allah Maha Besar… Allah Maha Besar... Allah Maha Besar...!!!

Ya Allah... tunjukkan kepada ku yang benar dan jadikanlah pilihan ku mengikuti yang benar.  Dan tunjukkan kepada ku yang tidak benar dan permudahkan ku meninggalkan yang tidak benar.  Ya Allah... perbaikilah segala keadaanku, hilangkan dukaku, tutupi keaibanku, tingkatkan darjatku, lapangkan dadaku, permudahkan urusanku...

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim...
Terlalu banyak pintaku... terlalu banyak juga dosa-dosaku... Namun dengan rahmatMu yang maha luas, dengan kasih sayangMu yang maha agung... ampunkanlah dosa-dosaku dan perkenankanlah permintaan ku... Sesungguhnya Engkau Maha Pemurah... Amin, Amin, Ya Rabbal Aalamin...
 
Terima kasihku untuk yang teristimewa...

Terima kasih yang tak terhingga kepada emak dan arwah bapaku yang telah melahir dan membesarkan aku dengan penuh susah payah namun sarat dengan kasih sayang.  Segala pengorbanan dan kasih sayang emak dan apak tak mungkin terbalaskan sampai bila-bila pun jua.   “Ya Allah Ya Tuhanku, ampunilah dosa kedua ibu bapaku, dan kasihanilah mereka sebagaimana mereka mengasihiku sewaktu aku kecil.”.  (Doa, kasih, sayang dan rinduku tak mungkin surut untuk emak dan apak...)

Tidak dilupakan suami tercinta. Terima kasih sayang...atas ketulusan kasihmu terhadapku.  Moga Allah terus memberkati cinta kita dan moga aku terus bertakhta di hati mu... :-)  Untuk putera puteri bonda... kalianlah permata hati, pengarang jantung, belahan jiwa bonda... Doaku sentiasa mengiringi kalian agar menjadi anak yang soleh dan solehah...  "Ya Tuhan kami, anugerahlah kepada kami, pasangan dan zuriat yang menyejukkan mata, dan jadikanlah kami, imam bagi orang yang bertakwa". (Al-Furqan ayat 74).

Untuk yang bergelar teman, sahabat dan sesiapa jua yang sedang berada di sekelilingku ketika ini, biarpun yang pernah hadir dan pergi... Terima kasih kerana sudi singgah dalam hidup ini dan mewarnai hidup ku dengan sejuta warna... Suka mahupun duka... Terima kasih untuk segalanya...."Friends are like stars... You can't always see them, but you know they are always there."


TERIMA KASIH... UNTUK SAAT DAN KETIKA INI AKU MASIH BERNAFAS...


Bagaikan jejak-jejak di pasir...
(Tiba masanya ku kan pergi jua...)

No comments:

Post a Comment