I Follow...

Thursday, March 22, 2012

Ya Allah... berikan kami kekuatan...


"Ade sape2 bleh tahan tak kalo x makan n x minum seminggu???
Tp juz mskkn garam, gula n air pkai salur
Kalo aku derita beb...tp cmtu la ayah aku kena....
Kesian aku tgk...Doa2 la moga ayah aku cpt sembuh
Amin"

Ini adalah status facebook anak buahku sebentar tadi.  Sayu pilu hatiku bila membacanya.  Yang dipanggil ayah oleh anak buahku ini ialah abang iparku.  Abang Anjang iaitu suami kepada kakak ku Kak Anjang.  Aku memang tahu dia dimasukkan ke wad sejak seminggu yang lalu.  Mak ada telefon beritahu tentang hal ini.  Katanya doktor nak check dalam perut abang iparku itu.  Entahlah... aku pun tak begitu pasti apakah penyakitnya.  Mak risau dan sedih... Kata mak "Mak dah puas berdoa agar Johari (hubby) sihat, Sudin (abang iparku) sihat..., tapi Allah masih belum makbulkan doa mak.."  Jangan cakap macam tu mak... Allah Maha Mendengar... mungkin Dia nak berikan kita sesuatu yang lebih baik dari kesembuhan itu... (aku berkata-kata di dalam hati... mungkin juga sebagai memujuk hatiku sendiri..) Untuk Kak Anjang, aku faham sangat keadaan dan perasaan kakak ku itu di waktu ini.  Aku tak sampai hati untuk menelefon bertanya kabar.  Biarlah aku sekadar berdoa dari jauh agar Abang Anjang cepat sembuh.  Agar Allah ringankan penderitaannya.  Aku sendiri sudah puas menangis melihat penderitaan hubby... dan aku tau Kak Anjang jugak tentunya telah kering airmata melihat penderitaan abang iparku.  Ya Allah... berilah kami kekuatan, berilah kami ketabahan... Ya Allah... pergantungan kami hanyalah padaMu...Ampuni kami, rahmati kami...Wahai Yang Maha Mendengar... 

Abang iparku yang selalu ceria... Semoga cepat sembuh...


No comments:

Post a Comment